<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1106208503302881135\x26blogName\x3dIni+Adalah+Aku\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://aku-kay.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://aku-kay.blogspot.com/\x26vt\x3d4596330813943597730', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Wednesday, November 11, 2009

♥ aku dan kecelakaan (akhir)


sambungan..

Kecelakaan itu sebenarnya..
Adalah pendek..

Sejak dua menjak ni. aku memang telah memohon untuk menjadi pungguk sepenuh masa. jadi bangun petang tu pada aku memang la macam takde effect apa2. selagi belum azan zuhur selagi tu jugak la aku masih lagi bergelimpang dekat atas katil kesayangan aku. takde pekdah rasanya kalau aku bangun pagi2. tapi. hari ini. bermulalah semula episod kecelakaan yang sering menghantui diri aku sejak hantu rendang yang sentiasa mendampingi aku. pukul 11.30 aku rasa macam nak hempas je henpon aku asek tak berhenti2 menjerit. bila aku angkat. aku menyumpah berbakul2 tangan aku sendiri yang bertindak lebih pantas dari mata aku yang belum sempat melihat nama pemanggil. cilake..

pendek : hoi jahanam! kau tido ke?
aku : tak la. aku tengah tolong mak aku masak.
pendek : dah la kau. muka kau? ptuih! kalau tak membongkang tak tau la.
aku : habis tu? kau ada masalah ke pendek? da tau lagi sebok nak tanya.
pendek : haha! ni joe nak jumpa kau ni. ada masalah katanya. kau datang sini. penting ni.
aku : apehal?
pendek : kau datang jela dulu. kite tunggu kau ni dekat sini.
aku : yela. macam haram kau ni la.

perbualan aku berakhir dengan ketawa macam setan oleh si pendek. aku mamai2 terus pegi dapo memandangkan bilik aku yang terdekat dengan dapo. bukan apa. senang la aku nak tengok2 kan manala tau ada tikus ke kucing ke nak curi makan malam2 nanti. aku buat2 tak nampak mak aku yang tengah sibuk2 masak.

mak : aik? awal bangun? mimpi apa?
aku : si jai tu. gile kejut orang pagi2 macam ni.
mak : pagi kau!

aku buat acuh tak acuh je dengar mak aku bercakap. mak aku teruskan kerja2 memasak dia memandangkan aku masih dengan mamai gila aku. aku basuh muka sambil kumuh2 sikit dekat singki dapo. ptuih! sejurus kemudian 1 ketukan sampai dari belakang kepala aku. pengotor kata mak aku. ala. bukan orang tak simbah balik. mak sibuk2 sape suruh. mak aku terus ke meja makan pulak mengemas apa yang patut. lepas basuh muka ala kadar. aku pun pakai baju malam tadi. start motor. buat gaya samseng start motor. hidupkan rokok sebatang. terus menuju ke sarang setan pendek.

sampai2 kat kedai joe meniaga roti canai. diorang da gelakkan aku macam setan. katanya dari jauh dah tau aku sampai. ni semua salah adik laki aku yang bongsu. macam la aku ada adik laki lain. budak baru nak naik. habis dia 'modified' motor ex5 yang dulu2 abah aku selalu guna untuk pegi masjid. kadang2 rasa bangga jugak bila rasa macam bawak motobot kat atas jalan. bodo. macam gamp*ng bunyik. puas aku sekolahkan adik aku dulu disebabkan perbuatan tak bermaruah dia ni. nak marah lebih2 malas. budak baru nak naik. layankan jela. walaupun rasa macam pekung terpijak taik. eh? apa kena la aku melalut ni.

berbalik pada cerita. rupanya si pendek ni pon terkena dengan si joe. joe suruh dia datang ada hal penting katanya. bila pendek sampai. joe ketawakan dia macam kena histeria. bila dia da tongeng aku la mangsa seterusnya. memandangkan aku ni memang lurus semulajadi. bodoh2 aku pegi mamai2 tengok apa kes diorang ni. dah la henpon aku tak bawak. rokok aku tak bawak. wallet pon aku terlupa nak amik kat dalam seluar yang aku pakai malam tadi. ape kejadahnya nak order makan minum macam ni. tapi perut aku macam lapar secara tiba2 pulak. aku pon diamkan diri jela dengarkan diorang bahan2 aku. eleh. tak heran pon. siap aku rasa macam nak tido je kat kedai mamak tu sebab masih mamai.

dalam kena bahan tu. aku pun dengan lagak orang kaya2. o-ney! bagi saya teh tarik satu dengan rojak mee satu.. sayur tak nak oke? baik bosh kata o-ney membuatkan aku lebih bertekad nak jadik boss satu hari nanti. i'm the boss. akan aku amik setan2 liar ni semua kerja dengan aku. memang kompem lingkup bisnes aku. mati la. aku pun makan dengan muka selamba bodo kena bahan2. peduli la. yang penting perut aku kenyang.

lepas aku habis makan tu. joe pun bersuara.
joe : bob. kau tolong betolkan mesin pancing aku ni. jem la.
aku : bodo. macam sial. sebab ni ke kau kacau masa tido aku ni?
joe : *ketawa setan. ala mintak tolong la bob. kau je terer bab2 ni.
pendek : ala tu kau beli barang ganti dia je tu. kat kedai pancing ada jual.
aku : kenapa kau tak buat?
pendek : kite bz. kalau kite punya ni kite da buang kat sungai je ni. beli baru.
aku : haram..

sebagai ganjaran. makan minum aku dan pendek ditanggung oleh joe. macam sial pendek ni tumpang tui. aku pun pergila beli sikit2 barang yang perlu. sampai kat rumah. aku pun layan la baring2 semula. masa tido aku ok? lepas tu berbual2 jap dengan bini aku. perasan la kau weh! dan. ya. tertido ketika sedang bersms. nasib baik dia exam. ada la lebih masa sikit untuk aku beradu. semestinya la kan. dan aku bermimpi. ketawa setan melihat si pendek di tembak mati.

.TAMAT.





♥ Mr duke smiled ♥
9:05 PM
1 komen disini

e

♥ Tentang . Aku ♥


    InI aDaLaH AkU
    AkU tErPaNggIL uNtUk mEnULiS